O světě

O světě kolem nás

Monday, September 17, 2007

Platy vyžírků

Moje babička byla ještě veskrze staromódní paní, kdykoli se jí něco nezdálo, jen spínala ruce a provolávala akademickou otázku kam že to ten svět spěje. Většinou se jí dotýkaly prkotiny, jako příliš krátké sukně u děvčat nebo to, že se holky už na základce malují. Co by asi vyváděla při dnešní zprávě, že senátor Kubera chce získat pro zákonodárce 275 tisíc měsíčně? Tedy za to, co ti zákonodárci vymyslí (mnohdy snad ani ne hlavou) a při jejich pracovním nasazení, viděla bych to v pořádku, kdyby tutu částku pobírali všichni dohromady. Ale pan Kubera z ODS je žertéř - on to myslel pro každého! Z této částky by si prý ale každý musel platit všechno, od osobních výdajů až po nájem za kancelář nebo plat pro asistenta. Je to tak v pořádku? Pan Kubera tvrdí, že ano. Čeští zákonodárci prý by měli brát tolik, co jejich kolegové v ostatních státech Evropské unie. Když budou mít 275 000 měsíčně, budou spokojeni! To věřím, já bych taky ráda plat jako v Evropské unii. Nevím, kolik tam přesně činí měsíční gáže řadového občana, ale odhadnu si baj-laj očko: naši zákonodárci potřebují na vyrovnání s těmi evropskými 275 táců, ale musí z toho vyplácet výkonného asistenta, nájem za kancelář také není levný, zvýšené náklady oproti každému laikovi mají jistě za benzín a vůbec za dopravu odkudkoli kamkoli a samozřejmě se také těžko mohou na veřejnosti objevovat nevhodně odění či chrastit v kapse posledním grošem, když je třeba reprezentovat a pozvat leckohos na pracovní oběd či večeři. To uznávám a předpokládám, že tohle vyjmenované z té horentní částky schramstne lví podíl. Tak 175 tisíc by na to mělo stačit, odhadovala bych. Kterýmžto pádem by se čistý měsíční plat měl pohybovat okolo 100 tisíc. Neříkejte mi, že to je v pořádku, že v této částce se pohybuje plat předních manažerů! Já jim to přeju, ale i ostatní lidé musí při dnešní drahotě žít!! Například já! Jako řadový občan se nepotřebuji reprezentovat. Ani na pracovní papáníčko nezvu, (jen při oslavě svého svátku a narozenin se sejdeme s několika kamarádkami nad pizzou nebo v cukrárně), šaty extra kvality nepotřebuji a ty obyčejné mi stačí poshánět v second handech nebo u Vietnamců. Také nemusím platit kancelář ani asistenta a za dopravu jistě dám jistě méně než ti, o kterých tady od začátku mluvím. Nejsem nenažranec a i když bych jistě ráda měla byt v osobním vlastnictví nebo si postavila rodinnou vilku na soukromém pozemku, naprosto na tom netrvám. Zatím žijeme ve dvou a stačí nám nájemní byt odpovídajících rozměrů. Jenomže jen za ten byt, jak mi neustále chodí připomínat pan majitel, budu muset záhy vycálovat asi 10 000. Poplatky za plyn a elektřinu také horentně stoupají, už dnes činí zálohy 5000 měsíčně a brzo bude ještě hůř! K tomu platba za pevnou telefonní linku s přípojkou na internet - brachu cca 1200 měsíčně, povinné platby za rozhlas - nechci se bránit, že ho nemám, i když nikdy neposlouchám (to je 45) a televizi(120 Kč.) - co mi zůstane v peněžence z čistého platu kolem 15 000? Správně počítáte! Kdyby nepřispíval syn, byla bych měsíčně o několik tisícovek v mínusu. Syn přispívá, je to hodný syn, ale asi právě proto víc nemá. Nešmelí, nekrade, drogy neprodává.... Když si dá stranou na své povinné, (zaplatí zdravotní a důchodové pojištění z čehož korunu nazpět zatím nevidí neb nikdy nemarodí a důchodu se asi ani nedožije - a pomyslnou částku na roční daň (v jeho případě "podnikatele" v uvozovkách) odevzdá mi do naší společné pokladny právě tolik, abychom přežili (a to ještě jen možná!) další měsíc. Je tohle život? Ne, pravím já! Tak se slitujte se nad nebohou za celá léta živoření, prosím, podejte jí konečně číši bolehlavu, ať má klid. Ale to se vám asi nehodí vám, vládnoucím! Vy potřebujete naživu dalšího otroka, který bude pracovat pro "všeobecné" a hlavně i pro vaše blaho.
Jo, páni zákonodárci, vám jsem to také svědomitě spočítala, protože důležité pro mne je - kolik by stačilo na mé štěstí??? Jsem asi hloupá, ale myslím, že nepotřebuji víc 30 000 za měsíc. To v průměru vystačí na poplatky spojené s bydlením, na základní živobytí i na trochu radosti (mně například nestačí dřepět pořád jen u televize a čumět na seriály. Někdy je to příjemné, ale já chci také občas koncert vážné hudby, divadlo či zajímavou knihu(byť i tu si musím při dneších cenách vynajít ve zlevnění! nebo v antikvariátu) Plus nějaká ta výstava a vstupné na divadelní představení... No páni zákonodárci, já vás asi chápu, vám v životě nenapadlo, že lidé s podobnými zájmy dnes zvednou hlavu a budou chtít to své. Ale ano, budou, právě teď. A bude hůř...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home