O světě

O světě kolem nás

Sunday, June 25, 2006

Raději pravěk

S radostí si představuji svět, kdy se neandrtálci prodírali za mamutem lesy přerostlých plavuní. Takovou plavuň totiž jistě žádný neandrtálec nestrčil do vázy a ani ho nenapadlo jí pěstovat jako pokojovou rostlinu. (Detail, že neměl pokoj raději pomíjím). Jsem totiž rozhořčena. V obchoďáku mne úplně uchvátila statná zelená květina, takže jsem se zastavila na svém úprku za potravinami a nandala ji do koše. Gardénie za 149 Kč. měla na květináči nalepen nejen svůj původ a jméno, ale také návod na pěstování. "No to je úžasné," říkala jsem si, "jak dnes už lidé rozumí obchodu! Laik nemusí vědět, co která květina vyžaduje, ale nalepit stručné pokyny na její kořenáč - skvělé! Služba zákazníkovi!" Jenomže to jsem si myslet přestala, když milá gardénie, chovaná u mne doma přesně podle psaných pokynů, chřadla a chřadla! Našla jsem si na internetu, kterak se o ni starat a doufala jsem, že z toho vyčtu, co dělám špatně. A hned první věta mne nenadchla: "Pěstovat gardénii v bytě je značne nesnadné..." O tom ale na popisce v obchoďáku nebylo ani slovíčko! V tom případě bych si já osobně tu rostlinku nekoupila, protože bych ji nechtěla doma umořit a jiní by si ji asi také nekoupili, protože vyhodit 150 kaček pro pár dní půvabu není moc rozumné. A to právě prodejci vědí a proto mlčí, to je jasné. Klamání spotřebitele není, když něco nepovím, trestné to není - a tak prosperují! Moje gardénie měla kliku! Pracuji v kanceláři s klimatizací. Já ji nesnáším, květina ano! Po týdnu ji přestaly opadávat listy a v současné době má dokonce na květ. No, aspoň něco!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home