O světě

O světě kolem nás

Saturday, August 05, 2006

Vstupné

No to je pěkné! Už celé roky mne zlobí, že ceny vstupného na různé hrady, zámky a galerie nesmírně stoupají. Zlobí mne to proto, že na to už prostě v současné době nemám. Kašlu na to, že si na splátky můžu pořídit velice slušnou barevnou televizi, nejsem na bačkorovou kulturu, telenovela či krvák, hranolky a večeře před bednou, zajímají mne historické objekty, památky, obrazy a jejich spatření na vlastní oči si nemohu dovolit. Málem mne klepla pepka vzteky, když jsem se dočetla, že například v Louvru činí vstupné - přepočítáno na naše peníze - 240 korun, zatímco průměrný plat Francouze je 72 000 korun. Jestliže příjem na jednoho Čecha se průměruje částkou 19 000, musely by vstupy i do nejexkluzívnějších památkových míst stát pro českého občana 65 korun a to by asi tak přesně odpovídalo tomu, co by kapsa jednoho každého člověka unesla. Vycházím totiž z toho, že když 72000 podělím 240, vyjde mi z toho 300, což znamená, že každý Francouz zaplatí nejdražší prohlídkový okruh v zemi třístým dílem svého měsíčního výdělku. Když totéž udělám s českými ciframi, je to 75 díl a to snad je, hrome, rozdíl, ne? Všichni jsme lidé, máme stejné břicho i stejné oči. Kecat o tom, že není spravedlivé, aby cizinci platili v Čechách víc než Češi je hovadina a nespravedlnost! Ať platí všichni stejně, až budou mít v průměru stejné příjmy, ale do té doby se mi z takového pořádku obrací žaludek! Historické památky mé země totiž okouká každý zahraniční turista, ale moje děti ne, když vstupné pro jednu osobu například na pražský hrad stojí 270 Kč!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home