O světě

O světě kolem nás

Wednesday, October 04, 2006

Chlapče slepý ubohý

Tuhle jsem vzala na vědomí zprávičku, jak se kdesi zadřela lanovka a cestujícím připravila horké chvilky, protože se museli dostavit opraváři a když ani ti nic nezmohli, výletníky z lanovky museli zachraňovat hasiči. A akce to asi nebyla jednoduchá, cestujících prý bylo 26 a celá akce trvala dvě hodiny. Co mne ale nejvíc ve zprávě překvapilo byla zmínka, že mezi výletníky byl i jeden nevidomý chlapec. Na výletě byl s dědečkem a babičkou. Ne, nebudu se podivovat, proč byl na výletě člověk, který stejně nic nevidí, takové myšlenky by byly jako z dávné minulosti. I když je někdo hedicapovaný, není důvod, proč by se nesnažil o hodnotný život a pobyt v přírodě, vůně nebo třeba doteky drsné kůry stromů určitě dovedou zprostředkovat stejně silné dojmy jako pohled zdravých očí. Ale přece jen, určitá - a nemalá - nevýhoda tady je. A myslím, že to by měli dokázat pochopit a správně vyhodnotit ti okolo, třeba dědeček s babičkou. Já jsem si naprostAo jistá, že není rozumné vystavovat nevidomého vnuka riziku slaňování bezmála z třiceti metrů, ale já holt jeho babička nejsem.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home